måndag 7 oktober 2013

Svårflörtade gösar!

Idag var det dags för gösjakt igen, blev lite sen och började fiska vid halvåtta tiden och sänkte ner givaren och började söka efter pelagiska vampyrer.
Var svårt att hitta fisk till en början och de få som jag släppte på skyggade undan direkt eller så smög dem upp utan att få dem till att hugga.
Körde på och runt lunch hittar jag ett område med rätt mycket bättre ekon men dem vägrade att ta och några av ekona var misstänkta terrorister.

Första hugget skulle komma runt två tiden och denna för denna gösen var det ingen tvekan och det small på stenhårt.
Fisken bryter rätt fort ytan och en bra gös ligger i håven.
5460g
Det är ju märkligt att just denna var sugen medans alla andra var totalt ointresserad, körde ett tag till i området men endast en terrorist var i farten och kunde efter lite besök i båten få friheten åter.

Byter plats och har kontakt med en fisk till som tyvärr kliver av och detta va sista kontakten idag och jag får några timmar senare packa ihop mina saker och bege mig hem.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar