måndag 21 oktober 2013

Svårfiskat

Körde ett pass förra veckan och det kändes hett på morgonen med tjock dimma så man fick köra i snigelfart ut till fiskeplatsen så det tog sin lilla tid innan sökandet började.
Jag letade och letade och det dröjde nog 4 timmar innan första riktigt fina fisken var under båten.
Presenterade 4 olika jiggar men hon bara gick undan utan att ens titta på dem och tillslut så tappade jag bort fisken och fick ge mig efter nya hungriga gösar men det skulle inte finnas många av denna sorten idag.
Hittade 3 timmar senare ett okej eko men denna ville bita och dagens största kom upp på ca 4,5 kilo och sen blev det ett par sjövargar som fick smaka lite gummi också innan jag bröt för hemfärd.

Det tar hårt på psyket när det bara ser två bra fiskar på en dag vilket är jäkligt drygt men det gäller att hela tiden har full fokus på skärmarna så man inte missar sin drömgös för man sitter och leker med tex mobilen.

Tänkte kört ett pass idag men när klockan ringde så hörde jag hur regnet öste ner och det visslade bra i träden utanför så jag gav idag upp för vädrets makter och stannade hemma och fixade istället lite ny rörisolering till båten.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar