söndag 11 november 2012

En ny skön dag på sjön

Har 4 dagar ledigt nu men tyvärr så blåser tre av dem bort så denna dag skulle verkligen utnyttjas till fullo och var på plats i bra tid innan det ljusnade.
Började direkt att leta ekon men det var väldigt dåligt med sådana. Hittade något halvbra som bara gick undan så fort båten kom över fisken.

Körde vidare och fick någon mindre fisk då dem större var som spårlöst borta men frammåt tolvtiden på väg ut för en brant så syns det en bättre fisk på sidescanen och jag vänder upp och kommer över ett bra eko som står på 4 meter.
Försöker komma upp på den men den bara gick undan så fort jiggen kom ner och jag fick jaga runt på den 3-4 gånger innan den tillslut gillade det som serverades och den stiger upp och tar stenhårt.

Fisken kommer fort upp i ytan och kan håvas ganska enkelt.
6600g 85cm

Det är en bra fisk som mäts till 85cm och tynger vågen till 6600g. Gött!!

Fiskar sedan vidare men hittar inte mycket fisk att släppa på men efter någon timme bommar jag en eventullet bra fisk då det var ett bra eko som jag aldrig fick riktig kontakt med.
Efter detta så förflyttar jag mig och hittar ett bra eko som står högt och jag fiskar på den med massvis med jigger men det går inte få den till att ta utan storgösta vann matchen och det var bara att släppa fisken och åka hemmåt då mörkret komma med snabba steg.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar