lördag 1 september 2012

Bra dag på sjön

Blev ett pass idag igen efter storgösta, dem första timmarna var det soprent på lodet och det dröjde innan det skulle komma lite fisk.
Hittade några juniorer innan jag kom på det största ekot jag någonsin sett på mitt lod, har aldrig varit i närheten av något liknade.
Släpper ner jiggen mot monstret och den stiger sakta upp mot jiggen för att inspektera, fisken står blixt still och inget händer.
Vevar upp snabbt någon meter och det kommer ett sådant dunderpåslag att spöet håller på att åka i sjön då det bara är tvärstopp i mothugget.
Sen går flourcarbonen direkt av och det vara bara att konstatera att mr storgädda varit i farten.
Hade varit skoj att få se den då det ekot var något enormt stort.
Men men det är ju gös jag skulle ha så det vara bara att köra vidare. Körde i timmar utan att hitta någon vettig fisk att fiska på och tålamodet började sättas på prov.
Men inte skulle man ge och tillslut så ligger det en fin gös i håven. Alltid lika skönt att se en fin fisk ligga där och vänta på att bli fotomodell, åka vågsäck och mätas.
6000g och 84cm

Gött, nu så blev man på lite bättre hummör och hoppet tändes och koncentrationen kom tillbaka blixtsnabbt.
Letade vidare och hitta en timme nästa fisk som skulle luras och den var riktigt sugen på jiggen och tog stenhårt.
Kampen var stenhård och efter många långa rusningar så började jag misstänka att det var gädda men det var ändå inte typiska gäddrusningar så pulsen steg och när man såg guldet nere i sjön så blev humöret ännu mera uppåt.
Fisken kom snällt in i håven och kunde mätas till 88cm och en vikt på 7200g.
7200g 88cm
Det blev även några mindre innan jag gav upp för dagen och begav mig hem nöjd och belåten med dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar