onsdag 11 juli 2012

Semester fiske

Nu har jag gått på semster och det har fiskats en del sen dess.
Fisket har varit segt och ena dagen så blev det bompass, testa dagen efter en annan sjö med endast en gös på 4100g på hela dagen.

Tredje dagen släppte det lite men gösarna var väldigt kinkiga och var riktigt svårflörtade.
Men efter halva dagen så hittade jag några huggvilliga gösar som samarbetade.
6280g
 
Dagens bästa fisk låg på fina 6280 och var 84 cm lång sen blev det en på 4800g samt ett par mindre.

Igår så var det för dåligt väder för båtfiske så jag och Åsberg provade på lite ålfiske vilket är väldigt mysigt att sitta och grilla lite och snacka skit när man väntar på att ålarna som nappa.
Jag hade ett run som jag missade och det var allt som hände på hela kvällen men det är bara att ge det nya chanser, förutsättningarna var kanske inte dem bästa.

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar