söndag 1 juli 2012

Nytt pass efter Gösta

Körde ett nytt pass efter Gösta och var på plats vid sjutiden på morgonen.
Första fisken jag hittade tok skyggade för båten och jag tänkte att detta kommer bli en svår dag.
Men andra fisken som jag hittade tog efter en liten stunds nötande och dagen var räddad redan efter 10 minuters fiske med en fin gös på 5500g.
Härlig start!
Fisket blev sen lite segare och jag fick några mindre fiskar.
Det skulle dröja några timmar innan jag lyckades peta upp en 4kgs gös och sen när det tunga molntäcket släppte och vinden började ta i, och åskan mullrade lite i bakgrunden så överlistades en fin gös på 6300g.
Fiskade vidare ett par timmar med några till juniorer innan det var dags att bryta för dagen och åka hem.
Skitfiske
5500g




4000g
6300g

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken sjö fiskar du i?

    SvaraRadera
  2. Fiskar i 6-7 olika sjöar.

    SvaraRadera
  3. Ganska meningslöst att plåta varje fisk man får,alla bilder ser ju lika ut eller???

    SvaraRadera
  4. Du kanske tycker det är onödigt då många bilder ser lika ut. Kameran står på ett stativ och man tar en bild med fjärrkontrollen på någon sekund och den tiden tar jag mig.Då jag tycker att en gös runt 5 kg och uppåt är en fin fisk som jag gärna har ett minne av i form av en bild.

    Hade också varit kul om du inte varit anonym och veta vem du är som inte fotar dina större gösar?

    Mvh Frallan

    SvaraRadera
  5. Snacka om pajjasvarning på dem kommentarerna! Kör hårt frallan och fortsätt med det du gör! Behöver jag nämna avundsjuka? /Elias LFT

    SvaraRadera
  6. Klart man vill se alla fin fiskar kör på.Grattis till alla fina gösar/Jesper

    SvaraRadera
  7. Det ända alla dessa bloggar på nätet går ut på är att skryta och skrävla och visa upp sina nya båtar och senaste fiskeprylarna.... tur att man inte har dom behoven...

    SvaraRadera
  8. Har man fiske som sin passion och för fina fiskar vill man väll visa upp dem ?
    bara för du är sur o avundsjuk på andras lycka, Lättaste lösningen är väll att du slutar kolla in bloggar så är problemet löst ? /Andreas

    SvaraRadera
  9. Största anledningen till att jag startade denna bloggen var för att göra en fångstrapport till mig själv.
    Sen har man kommit i kontakt med mycket folk med samma intresse som man själv brinner för vilket är ett stort plus.
    Att jag skulle skryta med båt och diverse utrustning hoppas jag verkligen inte att det uppfattas som vilket inte alls är meningen i så fall.
    Fisket är det jag brinner för och visst så läggs det kanske lite för mycket pengar på det ibland liksom alla andra som har en hobby gör.

    Men jag gör gärna det istället för att festa, resa eller köpa dyra bilar då jag anser att fisket är det jag vill syssla med.

    Men har du den synen på alla som bloggar så förstår jag inte varför du lägger din tid på att läsa det.

    Mvh Frallan

    SvaraRadera
  10. Samma sak med mig frallan, jag lägger alla mina pengar på samma passion och har samma tankegångar som du,varför en fin bil dyr bil då det inte ger mig något? Men där emot klankar jag inte ner på personerna som lägger sina pengar på fina bilar, då det är något de brinner för och jag förstår dem.
    Det är svårt att hålla sig ifrån dessa griniga personer som inte vågar stå rakryggade med sina inlägg. Själv får jag också mail från personer med samma kommentarer då och då utan giltiga avsändare, fattar bara inte att man orkar.
    Bara till att köra vidare frallan, jag tycker du är grym och jag följer din blogg var och varannan dag.

    SvaraRadera
  11. Ska väl först och främst börja med att gratulera till dina fina fångster! :) Sen kunde jag bara inte hålla mig när jag ser hur avunsjukan bubblar i kommentarerna.. För det första finns det inget tråkigare än att läsa en blogg där bilderna fattas. + att bilder på så pass fina gösar aldrig blir för mycket! Har själv kört bompass på bompass när fokus legat på Gösse, så dina fångster ser jag nästan som osannolika.. ;) Hoppas du inte tar åt dig av de avundsjuka stackarnas kommentarer.. Nästan patetiskt att se hur någon bemödar sig med att kommentera ett inlägg på samma gång som de tycker att man bara håller på med skryt och skit.. Vissa människor växer tyvärr aldrig upp.. Och slutligen - mycket moget att kommentera med signaturen "Anonym"

    Skitfiske på dig Frallan! :)

    Mvh. Jonas

    SvaraRadera