måndag 13 juni 2011

Äntligen en bättre gös

Klockan ringde vid 04.00 och det var bara upp och hoppa för ett nyss göspass skulle göras, det var en kall morgon med endast 4 grader i luften när jag rampade.
Började mig fiska uppåt i sjön utmed en djupbrant och det stog en hel del betesfisk och större predatorer utmed kanten och det började direkt smälla på några mindre gösar.

Hinner plocka en 6-7 stycken dem första timmarna och sen vänder vinden till mer västlig och ökar rätt rejält och fisket dör ut.
Jag kör på en stund men inget händer så jag river och byter plats och nästan direkt hugger det och upp kommer en till mindre gös. Dessa juniorer hugger bra och inte förrens den 16 gösen visar sig vara en bättre fisk.
Den hugger över 9 meters djup och gungar till bra i spöet och paravenen dyker rätt ner och jag tar spöet och känner en bättre fisk.
Den går och stångar en del innan jag får upp den till ytan 10 meter bakom båten och ser då att det är en fin gös som bryter vattenytan.
Den får ny fart och ner under båten innan jag kan pressa upp den och håva den, härligt det var på tiden.

Säckar fisken vid båtkanten och gör allt klart, tar ett par snabba bilder och mäter fisken till 87 cm vilket är en fin längd med tyvärr inte i toppkondis så väger stannar på 5840 gram och ett nytt årsbästa är fixat.
Efter det så kör jag över platsen ett par gånger till och tar ett gäng mindre gösar till innan jag ger upp och åker nöjd hemåt
Nu blir det jobb ett par dagar framöver innan nästa pass blir av.
Skitfiske

5840 gram och 87 cm


Simmar givetvis hem igen.

6 kommentarer:

  1. härligt! den har du jobbat hårt för=)

    SvaraRadera
  2. Grattis till fin fisk ! Själv väntar jag väntar fortfarande på liknande el. större gös i öppet vatten för året.

    SvaraRadera
  3. Grattis till en fin gös !

    SvaraRadera
  4. Fin bit. Lång och smal men kul med lite storlek. Du måste ha flera hundra juniorer på en fisk över 4kg eller?
    Kör hårt!

    SvaraRadera
  5. Ja just denna våren så har det ju tyvärr blivit så. Men får hoppas det vänder nu :)

    SvaraRadera