lördag 7 maj 2011

Åsberg drillar gös och jag ser på

Idag så skulle jag och Johan ut och se om det gick lura upp någon gös ur sjön.
Jag hämtade upp Johan vid 03:20 och sen satte vi kurs mot sjön, efter en stunds körande så var vi äntligen framma och kunde smidigt sjösatt i denna underbara morgon.
Helt vindstilla och det var en mycket trevlig stämmning när vi sakta lät paravanerna gilda ut.
Gösarna visade sig vara ganska stela under dem första timmarna och endast ett par pet hade vi och efter ett par timmar så började dem ta lite bättre.
Johan började bäst och knyckte varenda gös framför näsan på mig och jag fick drilla gäddor istället Men efter hand så tog det ett par gösar även på min sida och jag fick också kroka av lite gös.
Sen så rullade det på och framåt halv 2 bröt vi och kunde då räkna ihop 7 gösta och två gröna.
Dagen bjöd på plattvatten och strålande sol hela dagen vilket var skönt då det endast var ett par grader när vi sjösatte.
Imorgon blir det ett nytt pass i hopp om större fiskar.

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig dag frallan!
    Var hittar du dom nu? djupare vatten, grundtoppar?

    SvaraRadera
  2. Tjena Tommy, visst hade vi en trevlig dag på sjön, tråkigt att det inte va någon större som vi lyckades överlista.
    Vi hade bäst fiske över 6-8 meters djup med och fiskade då wobblerna 1-2 meter över botten.
    Skitfiske

    SvaraRadera