söndag 7 februari 2010

Skönt med lite fäll idag.

Fiskade idag i en liten damm där hela mitt intresse väcktes för en 20 år sen nu.
Minns än idag min första lilla abborre som jag metade upp på ett litet bambuspö.
Men det va för i tiden det. Idag så skulle det ismetes gädda i denna lite damm med ett max djup på bara en meter där det kryllar av små gäddor, men det går även få gäddor mellan 7-10 kg också med lite tur.

Ismetet har gått riktigt trögt i år för min del om man inte räknar med min första gädda över 10 kg.
Det har verken blivit många eller stora och det känns allmänt trögt.

Va på plats strax efter sju på morgonkvisten och började borra och sätta ut mina spön.
När allt va ute så kom först hugget innan kaffet va upphält och det va en gädda mellan 6-8 kg som hade fattat tycke för min mört.

Tyvärr så krokade den av sig själv i hålet genom att fästa en trekroken i iskanten och sen göra ett ryck med huvudet så den andra kroken lossnade.
Det va ju en skön start med en lite bättre fisk.
Sen så högg det i jämt tempo och jag kunde landa 7 gäddor men tyvärr bara snipor och ultra snipor. Bommade även 2 mindre gäddor också men vad gör det.

Kändes bara skönt att få se lite fällningar då det gått extremt segt den sista tiden.
Bröt upp vid klockan 12 redan då man skulle iväg på middag.

Ny tag nästa gång. Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar