söndag 21 februari 2010

Snö snö och mera snö

Nu har det kommit ännu mer snö i helgen och mer kommer det komma. Nu är jag trött på skiten och har aldrig varit med om så här mycket snö i hela mitt liv.
Det har ju inte blivit något fiske nu i helgen pga all snö då man inte kan gå ut på sjön.
Farsan va uppe på taket där jag har min båt för att skotta av snön och där hade blåst upp drivor på över 2 meter. Helt sjukt just nu.
Men satt och spanade på yr.no nu och det kommer snart bli lite plusgrader ser det ut som.
Kommer ju kännas som värsta vår värmen då vi inte haft plusgrader sen innan jul.
Jag har istället fått iordning på min 1000 liters tank där jag nu har mina mörtar då jag fick hem reservdelar till syrapumpen så hoppas att det kommer funka bra nu.
Har suttit flera timmar nu och letat efter en elmotor som ska sitta på den nya båten som jag också letar efter som ska användas till flötestrolling till våren vilket kommer vara nytt för mig då jag aldrig utövat den metoden förut.
Men just nu önskar jag med vår och öppetvatten.
Simma lungt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar