tisdag 25 augusti 2009

Väckar klockan ringde 04:00

Steg upp tididgt idag för att jaga lite gös men det gick inget vidre.
Hade ett hugg direkt på utsläpp när paravanen skulle sättas på men jag han inte kroka(va väl både trött inte bered.
Nästan direkt efter det smal det på en Nisse 15 cm blyad och då tänkte jag fan va skönt om det börjar komma igång.
Men det va en liten gädda på ca 1.5 kg som ville ha lite tidig frukost.
Körde vidare ett tag och inget hände. Då jag satte ett spö på djupriggen och tyckte efter ett tag att det gungade till lite i det och efter ett tag så gungade till lite igen så jag tog loss spöet och då va det en lite gös i andra änden.
Tänkte att då skulle jag byta till fler wobblers med samma färg och när jag tar upp ett paravan spö så sitter det ju en liten gösta till där.
Dem är så slö nu så du ser inte änns att dem hugger.
sen hände det inget mer på flera timmar så jag packade ihop och åkte hem.
Imorgon eller på Torsdag så blir det Allgunnen igen och jakten på 10+ gäddan fortsätter.

Varför vill dem inte hugga? Det finns ju bra med fisk i sjön.

Blåste riktigt kallt idag så nästa morgon tur blir det flytoverallen.

Man fördriver tiden med en god kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar