måndag 15 juni 2015

2x5 kg gösar

Tisdags förra veckan så var det dags för ett nytt göspass, äntligen så var vindarna med mig och man kunde fritt bestämma vart man kunde fiska denna dagen. Vilken lycka! Annars har det mest varit att gömma sig på diverse ställen för skydd mot vinden.

Kom ut vid halv åtta tiden och började söka ekon, jag vet att här är det inte många fiskar per dag man ser men ofta så är dem lite mer i stöten där ute.
Letade efter fisk att släppa på men dem lyste med sin frånvaro förutom några mindre gösar så inte jiggarna torkar ihop.

Det tar några timmar innan jag hittar första bättre fisken, fisken går direkt upp till jiggen och hugger.
5500g
Letar vidare och hittar en kort stund senare ännu ett bra eko som också stiger upp och tar direkt och jag känner det är en bättre fisk.
När hon kommer upp så håvas hon och det är en lång fisk som ligger i nätet men tyvärr saknas konditionen totalt så hon väger bara in på 5600g.
5600g
Nu så är förhoppningarna stora på att hitta något större då de verkar vara riktigt sugna på gummi idag och det tar två timmar innan jag ser nästa fisk men denna vägrar att hugga, serverar 4 olika jiggar och fisken ska upp och granska alla men för den inte till att hugga.

Kör vidare och ser två bra fiskar som tyvärr står för djupt så dem går inte fiska på. Detta var allt man såg sen blev det 5 timmar båtåkande utan att släppa jiggen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar