tisdag 26 november 2013

Välkonditionerad gös

Skulle möta upp min vapenbroder strax efter ljuset börjat komma fram men när vi möts ser vi att det är fortfarande för lite vatten för att min båt skulle kunna rampas så vi fick styra om till annan sjö och missade direkt 30-40 minuters fiske.
Kom till platsen och puttade i båten och drog iväg mot sjöns gösar. Fisket är tok segt med få ekon att släppa på och alla bara backar undan och jag har inte en gös på hela förmiddagen som går upp mot jiggen och allt kändes iskallt.

Tänkte prova en annan del av sjön så efter lite båtåkande så hittar jag lite ekon men samma sak här, de går bara undan utan att visa något intresse alls.
Körde på i området och tillslut så ser jag en gös stiga upp mot jiggen, allt sjunker ihop på skärmen och efter ett par sekunder så kommer hugget.
Fisken krigar på bra och gör ett par rejäla rusningar i det kalla vattnet men ganska fort ger hon upp och ligger i håven.
Fisken är otroligt hög och bred så det såg väldigt lovande, tyvärr så stannar längden på 81 cm men vågen tyngs ner till otroliga 6980g.
Det är den sjukaste konditionen jag sett på en gös från mina vatten då denna nästan klonkade in på 2 kg övervikt då andra gösar i den längen ligger på 5kg +-.
6980g

Rund som en diskus

81cm
Krigar vidare och är otroligt nöjd med fisken då den hade denna fina volymerna som jag aldrig har sett här runtomkring innan.
Jag tror att fisket ska lossna lite nu då en del fiskar börjar visa intresse för jiggarna men de ville inte hugga men skönt att få lite kontakt iallafall.

Kör på och strax innan det ska börja mörkna får jag en mindre gös att hugga.
Nu får vi se hur det blir framåt, just nu är det kallt men varmare vindar är på väg så isen kommer inte lägga sig än på några veckor som det ser ut nu.
Kanske har vi is fritt ända fram till januari om vi har tur.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar