onsdag 2 oktober 2013

Ibland går det lite väl fort :(

Körde ett pass efter gösen i fina förhållanden och rampade i båten vid halv sjutiden. Det hade varit en kall natt och det var rätt kallt dem första timmarna men morgonkaffet värmde gött.
Fisket började som det brukar efter kalla nätter vilket är segt men efter ett par timmar lyckas jag lura en bättre strax under 5 kg.
Efter mycket letande då det var väldigt ont om fisk att släppa på så börjar fisket komma igång mer och mer efter lunch.
Fiskar rätt hårt med min Westins 6 tums i färgen slime som har blivit en stor favorit för min del men alla gösar jag släppte denna på vägrar att ta och andra färger fungerade bättre men till slut så kom revanchen för lilla slimen då jag vid två tiden hittar ett stabilt eko som efter en stunds lirkande bestämmer sig för att stiga och kolla in jiggen, allt smälter ihop ett tag och sekunderna går innan det kommer ett litet nafs och krokningen sitter klockrent.
Fisken bjuder upp till dans och jag känner direkt att detta är något extra då jag innan denna landat ett gäng fiskar runt 4 kilo.

Efter någon minut så ligger hon i håven och jag kan se en kanon gös ligga i håven intill båten. Kondisen är grymt och fisken mäter 90 cm och tynger vågen till 7700g, efter vägning så blir det ett par snabba bilder som idag gick på tok för snabbt då jag hade vridet objektivet på kameran åt fel håll men det märkte jag inte förrens fisken var tillbaka i sjön.
7700g

90cm
Hittar efter denna fisk ett par bättre ekon till men som inte ville smaka på mina jiggar och jag rundar av fisket vid 17 tiden och packar ihop och tackar för en fin dag på sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar