måndag 2 juli 2012

Ny göstur i finväder

Körde ett till pass efter Gösta och det skulle visa sig att han var med inne på arenan.
Började fisket runt 7 tiden och hittade några fiskar som dock var totalt livrädda för båten och skyggade undan.

Körde på några timmar men hittade inget att fiska på, vattnet låg som en spegel och det gör inte saken lättare då dem gärna skyggar undan men frammåt elva så började det komma lite vind och rätt som det var så hittade jag en fisk att släppa på och jag lyckades få den till att hugga.
Den bjuder på en brutal match och man blir förvånad när den bryter ytan att den inte var större än den var, men en klart fin fisk på 5600g.
5600g
Efter detta så blev man lite mer hoppfull och inte långt efter lokaliserar jag ett nytt eko men fisken segar och jag får fiska på den ett tag innan den efter 3 olika jiggar bestämmer sig för att hugga.
Fisken tar stenhårt och linan bara rusar ut efter krokningen, drillen tar en stund och fisken är riktigt galen och knäna börjar darra.
Denna får bara inte släppa då den kändes riktigt bra. Efter några minuter så bryter den ytan och det är en riktigt fin fisk som bjöd upp till den värsta fighten jag haft på ett vertikal spö.

Fisken mäts till 94cm och till en vikt på 7700g och glädjen är total.
7700g
Kör vidare några timmar och landar några minder fiskar till innan jag ger upp för dagen.
Nu är det 4 dagars jobb kvar och sen väntar 3 veckors fiske semester.

Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar