torsdag 17 maj 2012

Blåsväder och gösfiske

Nu så börjar min ledighet gå mot sitt slut och jag har inte kunnat fiska alls den tiden som jag velat pga väder och vind. Många dagar har jag fått stanna hemma för det har varit omöjligt att kunna vara ute och bedriva ett effektivt fiske. Igår eftermiddag kom jag iallfall ut och jag kommer fram till sjön och vinden är lugn och allt är frid och fröjd i cirka 10-15 minuter innan dett kraftigt oväder drar in med regn, blåst och lite åska och allt blev genast mycket svårare. Efter någon timme så lugnar sig vädret och det blir lite enklare att få kontroll på grejjern. Gösarna visade sig vara svårflörtade men till slut så kunde jag summera 5 mindre gösar. Nu blir det jobb ett tag framöver men måndag ska jag försöka komma ut på ett nytt pass och se om det går att lura någon olekt storgös. Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar