söndag 17 december 2017

Summering från sista halvåret


Ja som ni märkt så har det inte varit mycket aktivitet här inne det sista, då tid och motivation att skriva här inne inte varit på topp.
Instagram är det bättre flöde på så vill ni kolla in mitt fiske där istället @gosfrallan

Sommar som var så blev det rätt blandat fiske och jag han med fem dagar på vättern efter rödingarna som är fruktansvärt skoj fiske med bra fart och vill rödvingarna bjuda upp till dans så blir det åka av.

Gösfisket i sommar och höst har det inte blivit lika mycket av utan det har varit mycket jakt efter abborrarna istället vilket gått över förväntan men målet som jag hade inför hösten att komma över 1500g i år har tyvärr inte gått.

Men med en topp på 1440 g och 47cm är jag inte allt för missnöjd och 4 totalt över 1300 så det gick ändå över förväntan.

Årets största 1440g 47cm

1300 grams som gör sig redo för ett par bilder innan friheten är åter

De åt upp sig rätt bra inför den kallare perioden.












Den snyggaste borren som tog under året, underbara färger.
Det blev en hel del pass efter borrarna och man började lära sig deras mönster och vart dem höll till innan det gick in i november och det verkade som de flyttade på sig då.
Men skoj va det och det blev många fiskar över kilot.

Underbar morgon med lätt dimma, vindstilla och mystiskt mysigt!
Gös har det ju också blivit ett gäng pass men inte alls så mycket som jag brukar fiska men det har blivit ett gäng fina gösar.
En ny färg på twinteez som jag fått väldigt gott förtroende för har varit toxic mahi i sextums som många dagar varit det ända som de kräsna vampyrerna velat sätta tänderna i.
Årets bästa fisk blev en 96cm som vägde in på 9600g.
9600g 96cm

6.88
7980g




En riktig pansarvagn som tog en toxic mahi 6 tums, 8100g och endast 83cm.

Just nu så sitter jag hemma och kollar ut över 30 cm snö och minusgraderna går fram och tillbaka så får se om det blir något mer båtfisk framöver eller om isarna lägger sig. Lite till kan det få vara öppet om man får önska sig något till jul.
Ha det gott och god jul och gott nytt fiskeår!
Skitfiske!

1 kommentar:

  1. Schyssta borrar och gös! Borre är min favvo fisk. Stort grattis på dem.

    SvaraRadera