måndag 3 oktober 2016

9,5 kilos i toppkondis

Nytt vertikalpass efter gösen gjordes förra veckan, blev ett gäng gäddor som var helt galna i jiggarna och några gösar.
Höjdpunkten var denna buffel som stog på 8 meters djup och tog ett tag innan hon bestämde sig för att hugga, min lilla bassorange 6 tums har varit outstanding för mig sista tiden.
Ett brutalt hugg och ett kraftigt mothugg gjordes och sen blev det åka av, ett par rejäla rusningar och jag var övertygad att detta är något extra.
När hon glider över håven och jag ser att det är en jättekloss och misstänker att nu är det tvåsiffrigt. Men när jag först mäter fisken till 93cm så blir det nog svårt och mycket riktigt så stannar vågen på 9500g.
Efter den fisken så var det svårt med koncentrationen och jag åkte mest runt och njöt i det fina vädret.
9500g 93cm
Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar