fredag 14 november 2014

Nytt göspass

Körde ett pass för ett par dagar sedan och när jag kommer ut på sjön precis innan det ljusnar så är det vad jag misstänkte. Dimman låg över hela sjön vilket för mig inte är någon favoritväder men det är ju bara att gilla läget och börja söka ekon.
Som vanligt vid detta väder så är det väldigt lite fisk framme men de få man ser är väldigt sugna på att hugga över mina twinteez jiggar.

Hittar ett par bättre ekon som hugger försiktigt vilket visar vara en fyra och en femma som fick dagen att bli hygglig ändå med tanke på vädret.
Strax över 5kg
Krigade på och runt lunch så lättade dimman och jag trodde fisket skulle komma igång och fler fiskar skulle våga visa sig men det blev tvärt om och fisket dog ut totalt.
Så det blev bara båtåkande dem sista 4 timmarna innan mörkret smög sig på.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar