söndag 5 oktober 2014

Dimma, regn och få gösar

Dimma och lugna vindar var det lovat av smhi innan man styrde båten mot sjön. Dimman var inte så farlig när jag kom fram som jag hade trott och man hade god sikt att styra båten ut mot tilltänkta fiskeplatser.
Kom ut och började leta ekon men det var väldigt glest med bättre fisk utan några mindre fick man släppa på för att inte tråka ut sig totalt i båten.

Men tillslut så hittar jag ett bättre eko som står på 4 meter och är totalt omöjlig att komma upp på utan bara flyttar på sig och jag jagar runt på den tio minuter innan jag börjar chansfiska och tar den på så kallad volly.
Kastar ut jiggen mot fisken innan jag glider mot den så den kan hinna se jiggen innan den sticker och denna gången lyckades det.

Fisken klarar sig precis över 5 kg strecket.
Efter detta så började det regna och gjorde så resten av dagen och smhi hade också utlovat 0mm nederbörd.
Märkligt att det ska vara så svårt att få till lite väder rapporter som kan stämma hyfsat. Krigade på men det dök inte upp mer ekon på resten av dagen.
Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar