tisdag 23 april 2013

Äntligen!!

Äntligen så har denna förbannad vinter få gå tillbaka för den här gången och isen släppte riktigt fort när vädret vände.
Skulle egentligen jobbat hela lördagen men lyckas få lite ledigt på dagen och endast jobba kvällen och då skulle det ju bli ett premiärpass.

Jag åkte ut extra tidigt för att få så många timmar som möjligt på sjön så båten åkte i plurret redan vid 6 tiden på morgon. Det brukar inte vara något bra fiske så här tidigt men det var en fröjd att bara vara ute på en spegelblank sjö och bara njuta.

Det hade varit en kall och klar natt så det var ett par minusgrader på morgonen och bitvis hade isen fått fäste på sjön så det rasslade gött i båten bitvis.
Men efter några timmar så hade det tinat bort. Letade och letade fisk men hittar inget att släppa på men efter många timmar sökande så ser jag en bättre fisk och när jag backar tillbaka på den så ser jag den gå ner och gömmer sig på botten.

Letar vidare men hitter väldigt lite fisk. Släpper på några mindre men dem är bara nyfikna och tittar till jiggarna innan dem väljer att simma iväg.
Jag är tvungen att bryta vid 2 då jag måste iväg till jobbet och goda råd börjar bli dyra. Hittar ett mindre eko högt upp i vattnet som direkt går upp och suger i sig jiggen.
Fisken är runt 2,5 kg och årets vj oskuld är tagen.

Fiskar vidare och ser ett halvbra eko rätt högt upp och efter lite trixande och byte av jiggar får jag den till att ta.
Fisken kommer fort upp till ytan där den kan håvas.
5080g
Letar lite till men hittar inget innan det är dags för hemfärd.
Skitfiske

2 kommentarer:

  1. Härligt Frallan!
    Det kallar jag en riktigt smakstart på nya fiskeåret.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det är inte fel med en bra start. Skitfiske !!

    SvaraRadera