måndag 22 november 2010

Hyffsad aktivitet idag

Körde idag ett pass efter gädda och det va ganska bra aktivitet i sjön trots det kalla vädret, nordanvind samt en hel del snö som kommit det senaste dagarna.
Vatten temperaturen har letat sig ner till ca 3 grader nu och sen ska det bli minus grader resten av veckan så man får se om man hinner ut mer innan isen kommer.
Dagens fiske resulterade i ca 10 hugg varav 5 landade fiskar, hade en bra hugg period mellan klockan 11-12 då det hugg bra så man kanppt fick i grejjerna innan näste gädda stog på tur.
Tyvärr så lyste dem stora med sin frånvaro och dem flesta fiskarna låg runt tre kilo.
Nya tag blir det nästa måndag om man får ledig från jobbet för nu börjar dem där julborden så det kommer inte bli mycket fiske framöver.
Simma lungt

4 kommentarer:

  1. låter som en trevlig dag! man får nog köra på hårt nu om man ska ut innan isen lägger sig=) jag kör nog ett fredagspass om inte isen redan lagt sig.
    /Johan

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar tyvärr så, yr.no visar minus så långt man kan se :(

    SvaraRadera
  3. Häng inte läpp för det Marcus, blir det ismete istället förhoppningsvis=)
    Hör du nåt om fisket i Rusken?

    SvaraRadera
  4. Jo jag är laddad för ismetet. Det är ju riktigt skoj det också.
    Nej Rusken har jag ingel koll på alls då jag inte lägger någon tid i den sjön så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
    Mvh Frallan

    SvaraRadera