söndag 12 september 2010

Bara smått

Klockan ringde 05:20 i morse och det va bara upp och hoppa, koka kaffe och fixa iordning ett par mackor och in i bilen.
Idag va det återigen gös som skulle fångas och jag mötte upp en vän vid rampen.
Väl ute på sjön så strulade det lite att få ner elmotorn från sitt fäste men efter lite trixande så löste det sig.
Sen va det dags för nästa problem och det var att det va glapp i strömmen till stora motorn samt ekolodet men efter lite trixande och klämmande så ordnade det sig tillfällig.
Sen började vi fiska och det kom lite hugg direkt, dock inga stora och sen kom det lite ströfiskar hela dagen.
Totalt så fick vi upp 13 små och då menar jag små, vet inte vad som hänt men det va otroligt segt.
Jag hade även en gädda runt 4 kg som jag länge trodde va en hyfsad gös innan den brötvattenytan och man såg ryggen på den.
Vi bröd vid 14 tiden då det började blåsa upp ganska rejält och fisket tvärdog.
Väl hemma sen så ordande jag strömglappet vilket vara att pluspolen hade lossnat från sitt snabbfästa och sen smorde jag upp elmotorn så nu är den som ny igen.

Efter det så hämtade Björn och vi va ute och rekade lite ålplatser till morgondagens fiske som ska bedrivas på kvällen för på morgonen blir det gös igen. De stora måste ju äta någongång tycker man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar