måndag 30 augusti 2010

Mycket vatten i sjöarna

Har idag varit ute på sjön för att lura lite gös. Men hård nordanvind samt ett riktigt högt vattenstånd gjorde det hela till en seg historia.
Sjösatte vid fem tiden i morse och körde sen till klockan 11 innan jag gav upp.
Endast 2 smågösar samt en gädda ville hugga + en tappad fisk.
Jag vet inte vad som gjorde det segt men skulle tippa på att det va det höga vattenståndet som gjorde det då sjön stigit med 70 cm på en dag.
Så istället sattsade jag på att meta upp lite betesfisk till morgondagens gäddafiske men när jag kommer dit så är vattennivån höjts med ca 2 meter där och det fanns inte en chans att få något där.
Fick meta på ett annat ställe där vi fick några sarvar i mini storlek så jag gav fan i det och släppte i dem igen.
Så nu ikväll så blir det lite ålmete med förhoppningar att få lite bonusfisk till flötestrollingen i morgon.
Annars så kör jag ett gös pass till.
Vi får se hur det går.
Simma lungt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar