onsdag 28 juli 2010

Idag lossnade det

Har nu fiskat gös 3 dagar i rad och första dagen så gick jag helt bom och andra dagen så fick jag endast 4 små men hittade massor med fisk men dem va inte i stöten alls.
Men idag så lossnade det.
Körde ett tidigt pass och sjösatte båten strax efter klockan 3, härligt att vara ute vid den tiden.
Det första jag gjorde va att nästan köra in i ett nät vilka är jätte lätta att se i månljuset och det gör ju inte det bättre att man har satt två små gråa plastdunkar som markeringar som inte syns ett piss osv om det hade varit mörkt eller ej.

I med grejjerna och fick nästan direkt en gös på strax under 3 kg varav direkt därpå en en liten gädda.

Sen va det lungt ett bra tag och fick ett par mindre gösar.
Sen fick jag ett bra gung på yttersta paravanspöet och det va en liten bättre gös på 4,7 kg som hade huggt över min nisse.
Det va en ganska odramatisk drillning och den fick snabbt simma ner till djupet igen.
Körde på ett tag till och efter ca en timme så hugger det tag i samma spö som senast.
Kände direkt att det va en bättre fisk och kunde landas enkelt och det va en fin och välmatad gös på 5,5 kg.

Körde på någon timme till innan jag packade ihop och åkte hem, totalt blev det 6 gösar upp idag.
Alla fick givetvis simma hem igen som alltid.

Tyvärr så blir det tråkiga bilder när man är själv i båten.

4,7 kg

5,5 kg

3 kommentarer:

  1. Grattis! härligt att de lossnat för dig.
    Mvh Johan

    SvaraRadera
  2. Tjaba,
    En fråga, vad har du för avkrokningsmatta (som syns på bilderna)?

    mvh
    Quintrexägare också ;-)

    //Topender 490

    SvaraRadera
  3. Har inte namnet i huvudet men det är en enkel billig sak från lundgrensfiske.
    Kul med ännu en quintrex ägare. Nöjd?
    Mvh Frallan

    SvaraRadera