lördag 16 januari 2010

Fan vad jag har väntat på detta.




Va idag ute med ett gäng polare på en liten å och fiskade som går mellan massa små ofiskde små skogsjöar som har producerat rätt fina fiskar innan.
Det va första gången som jag fiskade på detta vattnet och till en början va det stendött.
Sen fick jag tre små gäddor som jag lika väl kunde metet med. Så förhoppningarna va ju inte så stora framåt eftermiddagen när det började skymma.
Då fick jag ett ganska försiktigt fäll och den tog lina sakta när jag kom fram så jag krokade den snabbt och fisken satt.
Kändes inte så tung i början men sen sa jag att den är nog runt fem iallafall, efter några rejäla rusningar så fick jag upp huvudet i hålet och det va groteskt stort.
Polaren tog ett hjälgrepp och när den kom upp blev man faktist en aning besviken när den endast va 110 cm lång och vägde 10.5 kg med det enorma huvud hon hade .(hur man nu kan vara det med ett tidigare pb på 9kg).
Är nu nöjd i efterhand och nu ska det firas med en fin virre.
Fick också tag i nya mörtar så i morgon blir det fiske utanför Alvesta så klockan ringer tidigt imorgon igen.
Riktigt skönt att få sätta pb då jag haft riktigt kass fiske från isen än så länge i år men man får hoppas det vänder nu.

3 kommentarer:

  1. Grattis, så vad blir nästa mål? 15kg? 120+ cm? =)

    SvaraRadera
  2. Haha. Nej sakta i backarna. Hoppas att kunna få grövre fisk oftare och höja snittet.
    Men får väl sätta upp 12 som mål nu. Det är bara att ligga i så kommer nog det också så småning om.

    SvaraRadera
  3. Råkade surfa förbi, trevlig blogg.
    GRATTIS till den fin fina fångsten!

    SvaraRadera